To hear the things I cannot do

Idag har jag tränat igen, och det känns lika bra som att skriva det som att känna det. Körde intervaller idag. 2,5 km blir det då. Städat och duschat har jag också hunnit med. Och inte skrivit så mycket alls faktiskt, men tänkte göra det nu. Har ätit lite, men inte för mycket. Och mestadels bara bra saker. Jag tänker att imorgon är sista dagen (hallå, nyårsafton imorgon!) och sedan blir det pepp-pepp till lördag. Nytt år, nya möjligheter. Min mage ska bli plattare, mina lår smalare och hela jag snyggare!

Sista tagen nu och ingen ångest imorgon. För imorgon ska jag äta mig full. Mer än mätt och lite till. Tills jag mår ordentligt illa.






It's gonna get better

Joggade 4 km och spurtade 600 m igår, allt jag åt jämnades liksom ut. Kändes det som. Tror jag. Magen kändes platt när jag vaknade i morse. Nu har jag druckit en kopp te och ska skriva/städa resten av dagen. Imorgon nyårsafton va? Snart 2011 och jag känner mig taggad. Som fan. Eller något.





thin is the word I'm looking for

Ibland är motsatsen till vad man letar efter motivationen att fortsätta.
För jag vill inte bli så här. Det får mig att ställa mig på löpbandet ikväll.

















stupidity

Har ätit för mycket idag. För mycket socker, för mycket allt. Tidigare idag fick jag ett sockerrus och ont i huvudet som fan. Nu smärtar det i magen, men jag tror att det är mensen som är på ingång. Därför ska jag springa några kilometer för att dels förbränna och för att det är bra mot mensvärken.









you let go when I hold on

Morgonvikt: 55,4 kg. Yes, äntligen där igen. Och nu ska det gå nedåt. Som fan att det ska. Jag är bestämd. Senare ikväll ska jag springa några kilometer, men först ska jag träffa syster på stan. Ska inte äta någonting. Ska inte fika.





if you're waiting for something

Jag har inte tränat. Inte det minsta. Såg en film istället och tuggade i mig två rostmackor till ett glas juice. Det kändes barnsligt gott, som när man var liten och åt det varje helgmorgon. Jag saknar inte att vara liten, men jag saknar känslan av att känna mig liten. Nu, innan jag drar ned för många i djupare tänk, ska jag lägga mig. Sova till nästa dag och hoppas på att det finns någonting som kan dra mig upp ur sängen. Någonting som är värt det.







Det är vackert. Hon är vacker här.

it's not over tonight

Legs










with another one in my bed

Tisdag idag. Ska försöka springa lite ikväll, annars träna på något annat vis. Igår körde jag intervallträning i 22 minuter. Det känns bra att jag gjorde det, även om jag mådde hur illa som helst. Kändes som om jag skulle spy och det ville jag verkligen inte.



Found myself so far down

Okej, problem. Mamma tar med sig mat hem från McDonald's idag. Men äh, tänker jag. Nu äter jag och njuter och så tränar jag ikväll. Berörs inte av siffrorna vågen visar ikväll och tränar igen imorgon. Jag ska bli den jag vill vara igen och då får man kämpa. Men ibland måste man unna sig.






När vintern gömmer dina spår så att du inte hittar hem

Morgonvikt: 56,0 kg. Igår kväll låg det på 56,6 kg. Det känns sådär, inte jättefel och inte jätterätt.

Druckit te till frukost, klunkat i mig en liter vatten och två snickerskakor. Nu ska jag dricka en liter vatten till och inte äta någonting förutom middag (och då inte mycket). Senare ikväll ska jag träna. Springa. Förbränna. Bli smalare. Väga mindre imorgon.

Väldigt smart att börja träna när maten tillagas, för då är det bara att säga att jag äter efter träningen och duschen. Då slipper man äta med de andra och få frågande blickar och dömande ögon eller vad det nu är. Man kan sitta själv och lägga på så lite man vill, eller ingenting om man har tur. Genialiskt.





I should have kissed you

Drömde i natt om att jag satt i soffan och bara lapade salta pinnar. Helt sjukt skönt att man kan drömma om sådant och sedan vakna upp illamående över tanken att ens äta en. Har en svaghet för salta godsaker, så som popcorn, salt godis, salta pinnar, chips...

Idag är det måndag och jag har julledighet ett tag till i alla fall. Skönt. Behövligt.





I should know by now

Morgonvikt: 55,8 kg. Det känns faktiskt okej, eftersom det lägsta vågen stått på är 55,4. Det känns bra. Idag blir det mestadels bara vatten.




so fucking special

Julaftonen är över och jag är livrädd. Livrädd över att ställa mig på vågen och tjuvkika ned med blicken. Vågar inte se siffrorna som kan skrämma livet ur mig. Jag ser allt i spegeln, ser tillräckligt i spegeln som skrämmer. Men det är julafton va? Så man ska tänka? Okej. Jag vet inte om jag vågar väga mig idag. Men om jag gör det så ska jag inte ta illa upp. Det kommer vara en större siffra och det har varit mycket mat, fast det tar ju ändå emot. Som att gå i motvind när det är hemskt snöoväder.

 

let it snow, let it snow, let it snow

Tillfredsställelsen av att ha sprungit hela 6 km dagen innan julafton!




do they know?

Obligatoriskt idag: julmusik! Nu blir det en jul utan en massa mat alltså. Ska verkligen kämpa för att inte äta för mycket godis, mat eller läsk. Måste tänka på efteråt. Alltid tänka efteråt. Mål i sikte.







to save me from tears

Morgonvikt: 55,6 kg.
Det känns bra, med tanke på vad jag åt igår.



'Cause you run

Jag åt. Och som jag åt. Pizza. Och nu äter jag dåligt samvete. Imorgon ingenting. Bara te och vatten. Plus kvällsmat (bara lite). Ska äta julmiddag med pappas släkt.


But I still haven't found

Love and Friendship Questions

28. If a friend is being bullied or harassed by someone, what do you do?
Beror på situationen, men självklart låter jag det inte flyga förbi. Jag bryr mig om mina vänner så jag tar reda på vad jag kan göra. Aldrig att jag skulle hota någon, skulle mer få någon att förstå konsekvenserna och förklara på ett mer moget sätt.

29. Reflect on the characteristics of your best friend. What makes him or her so special?
Hon är innerst inne väldigt omtänksam och visar att hon bryr sig. Grejen är den att vad som gör någon speciell är just blandningen av dess negativa och positiva sidor. Alla är ju mänskliga och inte ofelaktiga.

30. Has anyone close to you passed away?
Lyckligtvis inte. *Peppar peppar, ta i trä*. Men jag har en känsla att min bror ska göra det (?).

31. Describe a time you fell in love.
En gång? Okej. Jag var sju år och skrev varannan dag söta dagboksinlägg om killen jag var galen i och varannan dag rev jag ut sidorna eller kluddrade över vad jag tidigare skrivit. Det höll på så där ganska länge. Vi blev tillslut tillsammans, men jag gjorde slut på min födelsedag (innan alla fått veta) för att jag tyckte han borde gett mig någonting. Liten och blåögd, jovisst.

32. Can you keep secrets? Describe a time you didn't.
Självfallet. Det är viktigt för mig att göra. En gång jag inte kunde behålla en hemlighet? Det måste ha varit när jag inte visste att någon annan inte fick veta det. Typ som en annan nära vän till en vän som också var vän till den. Då man tror att det är självklart att den också ska veta. Det är ju bara löjligt.

33. How do you show your love for others?
Försöker verkligen, verkligen säga det så ofta som möjligt. Men då låter det ju ibland som att man inte menar det, så krystat liksom. Ibland behövs det att man ligger på dödsbädden och man säger hur mycket man älskar någon för att den verkligen ska tro en. Annars försöker jag visa det i allt möjligt; en extra lång kramar (så underskattade!), en genomtänkt och fin present eller genom ett sms som säger det mesta - mellan raderna.

34. What is the nicest thing anyone has ever done for you?
Jag hade en vän en gång som sa fyra, fina och personliga ord som betydde världen för mig då. Det kommer jag alltid att minnas. Kan inte dela med mig av dessa, för då skulle de betyda så mycket mindre. Men det satte sig verkligen i bröstet när jag hörde det.

35. If you could become anyone's friend that you want, who would you choose?
Nu tänker jag att man ska välja en kändis, och då tänker jag att jag skulle vilja bli vän med ... Amanda Seyfried. För att hon känns så genuint äkta och försöker inte spela någon annan, och för att hon verkar vara en sådan som bryr sig om andra och framför allt sina vänner. Jag tror att jag skulle trivas i hennes sällskap.

36. Are you the type of person with lots of friends or just a few close ones?
Några nära. Hellre äkta vänskap framför ytlig, tack.

37. What is one quality you admire most in others?
Förståelse eller mogenhet.

38. Do you prefer to be with those who are younger or older than you are?
Det är väldigt annorlunda. Min bästa vän är ett år yngre än mig, men jag har alltid dragits till killar som är äldre. Och flest vänner har jag som är jämnåriga. Men regelmässigt inte någon yngre än ett år.

39. If you could ask me one question, and I had to answer you truthfully, what would you want to know?
Jag vet inte, för jag kan ju inte vara säker på att du svarar helt och rent sanningsenligt.

40. What is the meanest thing you have ever done to someone?
Har spottat brorsan i ansiktet (skamsen efteråt säger jag bara) och retat någon för ett handikapp. Åh gud så dum man var när man var liten.

41. Who is one friend from your past you want to reconnect with?
Min förra bästa vän. Vi var så ofantligt nära och blev så långt långt bort.

42. When did you kiss for the first time and what was it like?
Åh. Jag var fyra eller fem år. Min bästa killkompis och jag hade snappat upp det här med kyssar på film. De liksom vred ju på huvudet. Så vi testade. Pussade och vred åt varsitt håll. Stolta, visade vi upp detta för våra föräldrar som skrattade gott. Varje dag under ett helt år ungefär pågick det här. Varje gång vi sa hejdå för dagen och skulle hem till oss. Puss med sväng.

43. Describe an activity that you think is truly romantic.
Sex med rätt person, helt klart.

44. If you were to write a love note to your sweetheart, what would it say?
Så mycket känslor och så mycket personligt att jag inte kan skriva det här. Men nu har jag ju inte honom längre så jag måste lära frysa känslorna ett tag.

45. When you are in trouble, whom do you call for help?
Min bästa vän eller min bror.

46. Who are the people you love the most?
Min bror och min bästa vän.



because I feel it when you say it

Jullovet är nära nu. Så jädra nära. Ikväll ska jag äta med familjen. Det blir pizza tror jag. Fan då. Men efter det så blir det ingenting förrän julafton (alla ögon på en - hey) och efter det ingenting. Nada för helvete.




one look could kill

Imorse: 55,4 kg. Lägsta hittills!


This is the last time

Vågen visade nyss: 56,6 kg. Självfallet. Sjäääääääääälvfallet. Stoppade nyligen i mig fyra (fyra!) stycken rostade mackor med smör och en kopp te att skölja ned med. Julen känns inte som en bra tid. Idag kändes bara inte bra. Men imorgon kräver jag förbättring på mig själv. Jag kan, jag vill och jag vågar.





And I watched her go

Fan då. Alltså FAN. Avslutningsfika med bullar, kakor och lunch med bröd. Två stycken skivor vitt bröd. Jag blir ledsen och nästintill gråtfärdig. Choklad på det och här sitter jag nu, med nekad middag och en kopp te i närheten. Känns så hopplöst. Hade bestämt igår att jag inte skulle äta någonting idag. Inte något. Och så blev det så här. Jag kan inte skylla än på mig själv. Jag kunde säga nej, kunde smitit undan och det hade inte synts. Nu SKA jag INTE äta mer idag. Dricka vatten och te och sedan ingenting mer.
Dagens plus är i så fall att jag druckit hela två flaskor vatten (läs: två flaskor för lite).



Never once






And I know, you better let somebody love you

Och nej, nej, nej. Där föll de rosa molnen. De lätta. Vågen visade 56,4 kg och jag vill gräva ned mig under täcket och sova hur länge som helst. Flera timmar, flera dagar, flera veckor så jag går ner, ner och ner.
Nu lägger jag mig med nyplockade ögonbryn, nyborstade tänder och ett dåligt samvete i huvudet. Godnatt!


Ride out the wave




Te. Te är varmt, kalorifattigt och gott. Att blanda kall och varm dryck om dagen sägs vara bra för mättningskänslan. Därför. Därför dricker jag te varje morgon och varje kväll, och ibland mitt på dagen när jag precis kommit hem. Blandat med flera vattenflaskor på 50 cl under dagen, förstås!


'Cause even when you're here, I remember the times when you wasn't

För att närhet är det finaste man har ibland,
bara för att känslorna är så jäkla äkta och påtagliga.










Lift your head up high






Life will smile for you

Morgonvikt: 55,6 kg

Stirrade mig nästan stum på vågen imorse. Jag har gått ned två hekto från förra morgonen. Kan. Inte. Tro. Det. Igårkväll hade jag ställt mig på vågen och vägt 56,6 kg. Och jag åt så mycket igår. Popcorn, godis, läsk, mat, mat, mat! Förstår inte det här. Men åh, vad det känns bra.

Nu: en kopp te i handen att klunka ned till frukost!


I struggle everyday just to see it shine through

Lördagkväll med en vän. Matlagning och mys med onyttigheter är vad jag väntar mig. Därför kan jag inte förvänta mig att siffran på vågen ska gå ned. Därför ska jag inte bli förtvivlad när jag till sist väger mig. Därför ska jag bara bortse denna dag och denna helg. Därför borde jag det, men jag kommer inte klara av det. Och jag känner verkligen hungern i magen och som jag saknat den och nu kommer känslan försvinna och ersättas med ångestmolnet.



Let me tell you the secret that has led me to my goal. My strength lies solely in my tenacity - Louis Pasteur


Black/white








If I let you know

Starvikt - målvikt
Delmål för varje kilo

57 kg [x]
56 kg [x] måla naglarna i ny färg
55 kg [ ] fotbad + måla tånaglar
54 kg [ ] lägga ansiktsmask
53 kg [ ] köpa en sladd mellan tv/dator
52 kg [ ] köpa torrschampo
51 kg [ ] bleka tänderna
50 kg [ ] köpa nya jeans
49 kg [ ] köpa bodyscrub
48 kg [ ] bryn- och fransfärgning
47 kg [ ] ta ett varmt bad
46 kg [ ] frisörklipp+färgning
45 kg [ ] ansiktsbehandling


I got nothing else to lose

V.48
Mått;

Arm- störst: 25 cm
Bröst- störst: 80 cm
Midja- minst: 67 cm
Höft- störst: 85 cm
Lår- störst: 50 cm
Vad- störst: 34 cm

V.49

Arm- störst: 24 cm
Bröst- störst: 79 cm
Midja- minst: 64 cm
Höft- störst: 78 cm
Lår- störst:  47 cm
Vad- störst: 32 cm

V.50
Arm- störst: 23 cm
Bröst- störst: 78 cm
Midja- minst: 62 cm
Höft- störst: 77 cm
Lår- störst: 46 cm
Vad- störst: 32 cm



I want to have control, I want a perfect body, I want a perfect soul

Morgonvikt: 55,8 kg





If I just lay here

(v.48)
Starvikt: 57 kg
Målvikt: 45 kg
Motivation:
























RSS 2.0