standing where you left me



















Mer thinspo! Godnatt, vi hörs imorgon. Nu blir det mys alltså.

woke up this morning

Hej vänner!
Morgonvikt idag: 56,6. Helt okej efter den här veckan, men absolut ingenting jag önskar ligga på. Men bättre än mina förväntningar. Nöjd. Känns som min "vanliga" vikt om ni fattar?

Dagen idag har misslyckats helt. Rädd för att ha gått upp tills imorgon bitti. Började bra med endast en kopp te till frukost (ingen riktig frukostmänniska här inte!), men det dalade mitt på dagen efter en utebliven lunch. Jag fikade med en stor varm choklad med vispgrädde och marshmallows plus en cupcake (ni vet muffins med glasyr på?). Besvikelsen låg kvar i mig tills middagen då jag lagade pommes frites och två hamburgare med friscobröd. Till det ett glas avslagen cola. Ångesten har jag redan tagit in, så oroa er inte med att mitt samvete inte finns till. Självkontroll är svårt att ta tillbaka efter en vecka med goffande och mys (fast jag har jobbat hårt hela veckan också - svårt att stå emot när hundra ögon ser på bara). Struntade att äta andra hamburgaren, men åt brödet i alla fall. Fan, Nenna. Fan.

Men nu sitter jag nyduschad med ansiktsmask på och en kopp te till hands. Det blir tvserie-mys tills sent ikväll.

(Ja, jag skäms och ja, imorgon är en ny dag och då kör jag mitt nya race igen!)












förlåt för idag, för imorgon och för igår

Nu är jag tillbaka. Har varit i fjällen en vecka och åkt skidor. Lyckoämnen och ångest på samma gång. Det var en välbehövd vecka, men allt har sin högsta dos och nu tar jag en smäll med vikten. Vågar inte ställa mig på vågen förrän imorgon bitti. Har ätit som en häst hela vecka, åkt skidor varje dag och inte gått ordentligt på toaletten (om ni nu fattar vad jag menar) på hela veckan. Magen är svullen och tjock. Jag är trött i huvudet. Ska ta det lugnt det sista nu innan skolan börjar imorgon.

Förvänta er att inlägg kommer börja skrivas igen från och med imorgon!
Puss alla fina!


All that i want lies together in the same bowl

Idag har jag ätit för mycket.

En kopp oboy + lite lite lite godis (dö-lite)
En slize pizza m. en kopp oboy
Lite lite lite lite potatisgratäng + sallad + en halv bit lövbiff m. vatten till
Ett glas päroncider
Några bitar choklad


Tidigt imorgon bitti åker jag till fjällen och jag längtar. Har packat hela dagen lång + varit och handlat lite. Den här veckan ska jag främst ha kul och åka skidor så mycket att jag tröttnar (men först i slutet av veckan förstås!). Vikten får komma i andra hand faktiskt. Det kan jag ta tag i efter lovet, men självklart ska jag anstränga mig att hålla igen fastän det är svårt under dessa förutsättningar. Det kan gå bra, det kan gå åt helvete. Har ju ingen aning på hela lovet heller, eftersom jag aldrig kommer ha möjlighet att väga mig.

Vill därför också tillägga att jag har ett uppehåll på en vecka - jag kommer inte ha tillgång till en dator heller. Eller i alla fall inte så att jag kan sitta och skriva inlägg. Andras datorer = andras ögon som kan se, granska och ifrågasätta. Ni får ha det jättebra och lycka till med viktnedgången! Jag ska tänka på er! Keep it up, keep it going!

Förlåt i förväg, alltså.











Vända kappan ifrån vinden

(Update) Hittills idag:

En kopp o'boy (frukost)
Lite fläskfilégryta m. sallad
Ett glas päroncider (dryck)
Någon näve popcorn
En liten skål popcorn + en kopp o'boy
7 st geléhjärtan

Nu blir det nog lite mer popcorn och en kopp varm choklad till det. Ska försöka att inte äta för mycket popcorn.










like lucy in the sky

Godmorgon(!)

Morgonvikt: 55,4. Känns bra med tanke på pizzan igår. Idag ska jag äta bra. (Hålla igen bra alltså.)

Hittills:

En kopp o'boy (fortfarande halsont)

Idag går jag till halv fem, men sovmorgon idag som ni kanske förstår(?). Nu blir det tvättning och sedan ska jag göra i ordning mig. Början ett idag!








writing in your skin

Totalt intag torsdag:

En kopp o'boy
Bafucintabletter (halsont)
En kopp o'boy
Mer bafucintabletter
En hemlagad pizza + ett glas päroncider (eller dryck som det heter nu)

Allt var bra, förutom pizzan och den jävla läsken. Men det kändes bra att mamma uppmärksammade att jag åt, har märkt att hon tittat lite extra när jag tar lite mat eller någonting annat (som igår när jag tog soppa). Hoppas hon inte anar någonting - och om hon gör det kommer jag blåneka, och det är jag bra på!










I blame him for all I don't want to know

Helt färdigpluggad för idag och det känns skönt. Eventuellt att jag sätter mig och skriver dit någonting mer, men förhoppningsvis rätt nöjd redan. Imorgon blir det finslipning på en text som ska lämnas in samma dag. Sedan på lovet blir det bara plugg i svenska, hoppas jag. Och det känns som lagom mängd för ett aktivt sportlov!











the distance in your eyes

Lite motiverande thinspo denna timme.












när allas blickar ser åt höger, springer tid i kapp åt vänster

Pluggandet går bra (peppar peppar, ta i trä) idag och det rullar liksom på. Känns oerhört skönt.

Har tagit några fler bafucintabletter och en kopp varm oboy till, annars ingenting. Bara för att jag vet att jag ska käka pizza ikväll. Pizza - min värsta fiende som smakar så jädrans gott. Men det positiva är att vi lagar hemlagad och då blir det mindre ost på, vilket resulterar i mindre kalorier = en nöjdare jag. Men det tar ändå emot, för jag förstår att vågen imorgon bitti kommer visa en högre siffra än idag. Jag bara hoppas att den inte är för hög.








they used to call me by my name, now they don't call at all

Morgonvikt: 55,2. Det går åt rätt håll.

Än så länge:
En kopp oboy
En bafucin halstablett

Nu ska jag läsa lite bloggar och sedan plugga en massa. En dag till, sedan är det looooooooov. Och ett efterlängtat sådant. Sportlov och jag ska åka skidor hela lovet. Ska bli ordentligt frisk nu bara. Ordentligt frisk!









when everybody says no, I need it badly

Matintag hittills idag:

En kopp varm o'boy
1 & ½ Gott&gräddat-bröd m. smör
Ett glas mjölk (lunch)
En portion mexicanasoppa
7 st geléhjärtan
En ½ varma koppen blåbär/hallon

Men här kommer det bästa. Morgonviktigen imorse: 55,6 kg. Jag är där igen. Jag är på väg igen. Imorgon kommer jag frysa arslet av mig, så idag har jag införskaffat mig en varm jacka och massa varma tillbehör som halsdukar, mössor och strumpor m.m.

En bra dag idag. (Förutom att jag har ont i halsen. Fan, jag vill inte det. Jag åker ju till fjällen på söndag!)






you're making my dreams come true

Totalt idag:

En kopp te - blue fruit
5 st pannkakor m. socker
Ett glas apelsinjuice

Jag tog te till frukost och det räckte. Ingen lunch och jag var nöjd. Sedan kom smällen. Hela fem (!) stycken pannkakor slank ned och DESSUTOM allihop med socker till, vanligt jävla strösocker. Mår illa av bara tanken nu. Mitt blodsocker var lågt så klart (jag hade ju inte ätit på hela dagen). Fan vad tisdagar suger.

Vågade inte ställa mig på vågen imorse så vet inte vad jag väger. Blir till imorgon bitti - då ska jag våga!










I watched her go

Matintag måndag:

En kopp o'boy
En halv galiamelon
Två vaniljbullar
En kopp o'boy
En kyckling m. pesto och grönsaker
Ett glas cola
Totalt 15 geléhjärtan (utspritt över dagen)

= Ångest.










bakom Västerbron går solen ner i rött

Och så lite filmkärlek. Favoritparen (eller bara några väldigt få av dem.)






ord är bara ord och prata är nåt du kan

Fortsätter med kärlek, bäst beskriven så här:













































den vackraste stunden i livet var den när du kom och allt var förbjudet

Kärlekens dag idag. Här får ni en laddning med kärlek i form av bilder. Enjoy!



































res mig upp, ge mig lust att hänga på

Det blev inget springande. Alldeles för kallt sa mamma. Har hon nog rätt i. -15 grader och blåser för jävligt. För kallt helt enkelt. Och så var det mat och nu har jag ätit. Ångesten som kom redan efter halva maten. Men åt upp. Drack cola dessutom. Gör ont i tanden, hoppas det inte är någonting - men ska ta till tandläkaren snart.

Nu ska jag bestämma mig för att
1. Inte äta någonting resterande kvällen
2. Ställa mig på löpbandet här hemma och jogga 4 km.
3. Lägga mig tidigt ikväll och sova som fan (för jag sov så skönt i natt)
4. Försöka med alla ovanstående

Hoppas jag kan hålla motivationen till fjärde punkten.





ställ oss båda på en våg och snart så flyger du bland stjärnor

Med pärlglimmade naglar knappar jag över tangentbordet och trots det veka leendet på läpparna ryms ingen glädje i mig. Det ryms bara ångestladdat innehåll som får siffrorna att öka. Jag har ätit två vaniljbullar. Två stycken! Bullar. Bullar lagras bara i buken som en fettmassa att bli av med. Jag funderar starkt på att ge mig ut och springa - men halkar man lätt i det här vädret? Är det för kallt för kroppen? Måste alla nytvättade kläder tvättas igen då inför fjällen?

Åh. Dessa frågor. Men min tävlingshjärna kopplas på och jag vill ha självkontrollen tillbaka. Självkontroll ger självdisciplin. Precis där vill jag vara. Nu jävlar går jag ut och springer.






jag bär tyngden utav rymden, ändå finns du i mitt hjärta

Morgonvikten: 56,8 kg. Fuck (!).

Hittills idag:

En kopp varm o'boy
En halv galiamelon
50 cl vatten

Struntar i skolan idag. Alla hjärtans dag-trams står liksom under mig. Det blir plugg och avstånd från mat idag. Vikten är för mycket och den ska ner nu. Basta! Det kommer ett inlägg dedikerat till alla positiva inför alla hjärtans dag också. Jag lovar. 

 


stackars hon som flyter med, som aldrig lärde sig ta sats

;hon som ägna all sin tid
åt nåt hon inte ville bli
för det var bara där det fanns en plats

Ångestångestångest. Fanfanfan. Hur äcklig är jag inte? Hur grotesk är jag inte som förgiftar min kropp så här?

Matintaget har ökat för idag. Ett glas apelsinjuice och två jävla mackor till med smör OCH ost på. Fan vad ännu värre jag kommer må imorgon när jag ställer mig på den där vågen. Min fiende. Men jag måste imorgon. Måste ta reda på mig själv och dra mig i kragen, för så här kan det ju inte fortsätta...








Jag står vid gränsen med grus i luften och tomma lungor

Matintag söndag:

En kopp te m. mjölk
En halv galiamelon
En portion klyftpotats, lövbiff och sallad m. cola
Två koppar varm choklad
Ett gott&gräddat-bröd m. smör

Det är alltså totalt vad jag fått i mig. Har inte förbrännt en enda kalori heller. Jag vet inte, men det känns för mycket. Dessutom har jag ont i tänderna, så jag borde inte få i mig så mycket. Åh vilken ångest som kommer ligga imorgon bitti när jag väger mig. Hoppas på det bästa, förväntar det värsta!

Nu Wallander på tv4!








stackars mannen med medaljer som bara putsar sina minnen

;han sitter tyst bland gammalt sot
och kan inte se för allt skrot
att ingen sitter mitt emot.

Söndag och ett telefonsamtal har fastställt min sportlovsvecka. Åka skidor i backarna och dricka varm o'boy och vistas i mysiga kläder. Funderar på att köpa ett par nya skidbyxor och ett nytt underställ. Det skulle vara härligt. Eller en helt ny vinterjacka att mysa runt i nu när jag inte har någon som är varm nog...

Imorgon alla hjärtans dag och jag slopar nog den i år igen. Aldrig varit för den högtiden - har aldrig insett syftet i det. Mysigt när man var liten kanske och fick en hjärtask av morfar och man kände att kärlek kunde köpas. Jag tycker att de dagarna när ingenting förväntas av någon och någon gör någonting betydelsefull - det är då det känns på riktigt och det är då man ser uppskattningen och kärleken, just för att det känns så genuint. På alla hjärtans dag förväntas det av en och då betyder det ju inte lika mycket - är ni med mig? Då blir man ju bara ledsen när allt ligger under sina förväntningar, det blir som att man överskattar de personer man älskar. Det kan bli så fel, så fel att det hugger i hjärtat på mig när jag tänker på hur många som imorgon kommer att känna sig så mycket ensammare än vanligt. Fan, jag vill gråta själen ur mig över det, för sådant gör verkligen ont i mig.







visa mig vägen, du håller min hand

Åh. Har blivit bjuden på resa upp till fjällen över sportlovet (v.8 för oss) och vill verkligen åka. Har haft ett sånt starkt sug efter att åka skidor på sistone att jag bara vill åka iväg nu. Det negativa är väl att jag planerat att ha svältvecka och börja springa så där hurtigt igen. Istället blir det skidåkning varje dag och lite-lite mat. Det är i och för sig bra, för jag kommer äta mindre än om jag var hemma (med undantag av svälten).



För jag kommer sitta hos en annan familj och då äter jag inte vad som helst. Jag tar mindre på tallriken och ännu mindre i mun. Men jag tänker att om de märker någonting så behöver jag ju lägga på mer. Om de ser vad jag håller på med så kan jag åka dit. Det känns som att alla andra kan genomskåda min plan mycket lättare än min egna familj. Men jag kommer åka skidor varje dag och jag kommer må bra - och med lite självkontroll ska jag hålla måttet bra. Jag har dessutom slutat med socker och godis - så det lär funka rätt bra ändå!

Hur blir erat sportlov? Mer träning? Mindre mat? Mer mat och ingen träning? Jag vill jättegärna veta hur ni tänker kring loven och sånt! :)



vi blir trampade på men vi fortsätter gå

Morgon. Glömde väga mig imorse, eller kanske omedvetet struntade i det.

(Update 17:16) Hittills:

En kopp tropiskt te m. mjölk
En halv galiamelon
En hel portion lövbiff+klyftpotatis+sallad m. ett glas avslagen cola

Nu ska jag duscha och sedan får jag se vart dagen tar mig. Kanske ska försöka lägga lite tid på några skolarbeten, men har inte bestämt mig än. Vill dricka apelsinjuice också. Se på film, lyssna på grym musik och åka utomlands. Det lutar åt att de två första alternativen kommer utspela sig, medan det sistnämnda inte kommer att ske på ett tag då ingen annan än jag verkar ha pengar till det...

Det suger. Vill ha värme, vill ha sol, vill ha lediga dagar tills allt känns bra igen.




ta min kärlek - den finns för dig, finns för dig

Har inte vägt mig idag. Så blir först imorgon ni får update på det läget. (Tänker absolut inte väga mig något annat tillfälle än först på morgonen.)

Ikväll ska jag ha en frikväll och göra vad jag känner för. Precis så har dagen sett ut faktiskt. Suttit hemma och tittat på olika tv-serier, lyssnat på musik och vilat ögonen när jag känt för det. Jag älskar ensamtid nämligen. Det blir förmodligen någon film vid åtta och sedan vet jag inte. Känns underbart att inte ha en aning.




jag vet att det är svårt att vara själv

Hittills idag:

En stor kopp tropiskt te m. lite mjölk
Ca tre matskedar tacos (sallad, gurka, ost & köttfärs) m. tortillabröd
Vatten
Lite-lite godis




vi är bättre än grå

Oj! Värsta chocken, jag uppdaterar bloggen. Jag vet, har inte bloggat på en vecka nu. Har totalt kraschat denna vecka och försökt bygga upp det lilla av mig. Har känt noll procent motivation att uppdatera hur dåligt och kasst och pissigt allt är - och jag är. Det kändes så värdelöst. Kändes som att det bara skulle förvärra allt. Igen, på något sätt. Jag vet - hur luddigt som helst det här meddelandet blev, men sådan är jag antar jag. Jag vill aldrig säga för mycket, alltid-alltid stänga in, stänga runtom och sitta gömd så att ingen annan ser.

Men hörrni! Ska väl bättre mig nu. I alla fall göra ett gott försök. Ska börja uppdatera för er om vad jag äter och så också. Hur mycket jag väger (har även undvikit vågen den här veckan och att kladda ned maten i boken).

Hej igen allihopa! Hoppas ni uppskattar det lilla uppdaterandet i alla fall.


I hope that it gets better as we go

Mår illa. Magen är svullen. Pulsen som springer. Ont i kroppen. Vill kräkas upp alla känslor. Och allt otillåtet som jag fått i mig. Skakandes kommer jag somna i en alltför stor säng som börjar kännas mer och mer tom för varje kväll som går. Tankar tumlar runt som om de var i en centrifug. Ilskan som bubblar i mig. Besvikelsen som tippar över kanterna på ögonen och rinner över kinder så fula. Vill slå mig själv medvetslös ibland för att jag gör så här mot mig själv. Vill inte vara så. Vill vara jag. Den jag var. Ska dit igen. Krampande mage och dunkandet i tungan. Självdisciplin ska vara min bästa vän nu.




If I killed my enemies, my motivation would disappear

Jag mår så dåligt. Sådan jävla ångest. Hatar mig själv. Hatar hur dålig jag är. Ätit för mycket idag. För mycket äckligt. Popcorn och choklad och druckit cola så jag får ont i tungan. Jag får ont i tungan när jag ätit för mycket av antingen popcorn eller druckit för mycket cola (fattar inte varför). Vill ta en kniv och skära bort allt fett. Skära bort allt det äckliga. Panikångest.

Jag ger er ett löfte. Lördag och söndag. Inget socker. Massa vatten. Jag lovar. (Börjar träna på måndag igen, äntligen!)






I want to feel something different, I'm kind of bored with the emptiness of mine

Torsdag. Jag gick till skolan. Lång dag. Är trött så in i helvete. Varit trött så in i helvete mest hela dagen. Jag ska sova. Upp tidigt imorgon för en fredag i skolan. Fredag; hela ordet känns lite magiskt. Ska inte överäta imorgon. Ska äta lagom. Får inte träna än, men på måndag drar jag igång. Rivstart!

Vägde under 56 idag igen! Åh, nu ska jag hålla i. (Har inte tränat på över två-tre veckor så det handlar bara om mat här och jag har hållt igen.) 55,8 visades det på morgonen. Har börjat väga endast på morgonen.





På lördag ska jag träffa min favorit. Älskade mormor. Hon är smal. Och världens finaste. Jag önskar att jag kommer bli snarlik henne, både till utseendet och sättet. Hon är världens finaste och har världens finaste personlighet. Inga ord kan beskriva kärleken och känslorna jag har för henne. Hon är den där enda som jag inte kan bli arg på och den enda som liksom aldrig kan bli besviken på mig. Hon bryr sig så mycket. Mormor är självaste definitionen av ödmjukhet.

Don't drag my love around

Förrgårs morgonvikt: 57 kg.
Dagens morgonvikt: 56 kg.

Bra. BMI under 19. 18,7 ligger det på nu. (Är 173 cm lång.)



If I could be like that I would do anything

Onsdag och gick till skolan idag. Det kändes okej. Har lite små-ångest när jag träffar vänner igen. Det känns som att jag gör dem besvikna när jag struntar i skolan. Det är bland det värsta jag vet; att känna sig skyldig/skuldsatt eller att någon är riktigt besviken på mig. Det gör så ont i mig. Och jag ser det så lätt.

Förresten! På bloggen har jag skrivit allt mindre och postat bilder allt mer. Jag känner liksom att ni inte vill veta någonting om mig. Ni vill se bilderna jag lägger upp och motiveras. Så det har blivit att jag bara postat, postat, postat bilder. Självklart ger det mig grymt bra motivation också, men jag vill skriva lite mer igen. Om mig. Det är bara att det känns som att ni inte vill veta någonting om hur dåligt det går för mig och så. Eller när det går bra. Så jag säger
förlåt i förskott. (Det blir naturligtvis bilder också, bara mer text om mig och min vardag.)





kanske skulle jag ha gett dig en sjunde chans

Tisdag och sjuk idag (som igår). Ligga i soffan, sova och knappa på tangenterna. Äta lite för att orka. Ätit lite mörkt bröd och kiwi. Helt okej för en halv dag.




















RSS 2.0