I caught you with your pants down

(Blogg.se har varit trööööögt idag. Gått segt att ladda upp bilder och massa alltså. Det gav lousy update.)

Jag har haft en okej-dag idag. Ätit kanske lite för mycket än vad jag hade föredragit till mitt säng- och soffliggandes idag. Men ingenting alltför kaloririkt och sockerrikt. Det bådar gott. Jag ska så jävla stark - som jag aldrig har varit tidigare. 2011 ska bli mitt år. Mitt första av alla bra.

Tänk smal, tänk tunn, tänk slank, tänk liten & tänk det nu.








I won't ever be your cornerstone
















Hold me when I'm scared. Touch me when I'm here. Never let me down. Never ever.

and I don't believe them when they try to convince me again

Kan dessa, kan jag. Jag kan fan. Jag ska fan. Nu jävlar. Motiverad till tusen. Starten går nu. Mållinjen är 45 kilo.



















someone, somewhere is going home tonight

Sista dagen med socker. Sista dagen utan självkontroll. Sista dagen och nu är framtiden framför mina tår. Imorgon är det måndag. Måndag och rivstart. Inget socker. Träning. Måttliga mängder (små mängder) och vatten. En massa vatten. Hälsosam och smal. Okej, kanske inte hälsosamt att svälta sig - så stryk det.

Men imorgon. Då börjar jag fortsättningen som ska gälla för alltid. Åh. Åh-åh-åh smalhet kom tillbaka. Dags att bli snygg nu alltså!


if I just called and asked he wouldn't answer me

Eftersom jag uppdaterat så himla dåligt i helgen får ni lite extra thinspo idag! Enjoy!
(har förresten legat i sockerkoma hela helgen, men nu är det slut med sådant. ska bli smal, ska bli fin.)





















and no one's going to be around
























M-O-T-I-V-A-T-I-O-N !

hold my hand and I'm going to be fine, eventually



















He lied right in my face and I went for it like a silly, blue-eyed girl who never learned better






























Happy friday! (but there's nothing to feel happy about.)

promise to write me about everything you know. promise.

































Håll i den här helgen. Håll ut. Var stark. För dig.

If I could somehow see what he saw in me















































I want to scream at the top of my lungs























you said you'll make up for this

Jag blir så fruktansvärt glad av era kommentarer. Så ni vet alltså. Ni är fina hela bunten!




































another story got me in the mood for loving
























say what you need to say































everything is so damn slow

Jag mår dåligt. Mår illa. Har velat spy oräkneliga antal gånger den här helgen och den här måndagen. Nu är fan nog! Jag hatar mig själv för vad jag gjort. Hatar att jag inte stått emot. Vågar inte stå på vågen förrän nästa måndag. Nu ska jag fokusera. Fan alltså. Vad är det med mig? Jag mår för dåligt för att bli smal. Nej, för helvete alltså. Nu ska det bli ändring. Inget mer socker. Inget mer friterat. Ingen mer pizza. Fy fan för pizza. Godisförbudet är det enda jag hållt. Fan vad bra (nej). Måste motivera mig själv nu. Huvudet snurrar av allt socker. Jävla missbrukare eller nåt.

Och förlåt att jag inte uppdaterat alls. Verkligen förlåt. Ska slå mig i magen för er skull!




























did we send out the same message or did just time pass us by

Idag har varit okej. Fredag och helg. Så efterlängtat. Har inte ätit för mycket och inte för lite (men lite mer för mycket än för lite). Hade gärnat velat se mindre intag faktiskt. Men ska hålla mig ikväll till middag. Eventuellt yoghurt och bär istället för de obligatoriska popcornen.

























MOTIVATION denna fredag kommer i form av ord!


it is a lonely view

Torsdag och jag sov knappt ingenting i natt. Märkte någon annat att det var fullmåne igår?

Dagen har gått bra. Ljuger jag för mig själv. Har ätit för mycket sötsug-skit. Ska inte hålla längre. Ska inte hålla i helgen. Jag ska hålla löften jag angivit mig själv och kämpa för vad jag vill. Gå ned i vikt. Det ska jag göra alltså.

Förresten! Har ni tänkt på när överviktiga människor (ja, riktigt feta människor alltså; som folk inte reagerar på när de gör följande:) står emot maten och säger att "nej, jag försöker gå ned i vikt" (det är bara rejält feta som kommer undan med sådana ursäkter har jag märkt...). Har tänkt på att de förmodligen kommer misslyckas? Och om dem väl kommer dit ned så kommer de inte hålla sig kvar tillräckligt länge? Har ni tänkt på det? Jag tror det beror på just den där meningen. Jag FÖRSÖKER gå ned i vikt. Vi vet ju alla att positiva tankar går före i huvudet och får oss att reagera och verkligen ta in det. Att det exempelvis är hur dumt som helst att säga "jag ska INTE äta idag" utan man ska säga/tänka "jag ska vara mätt idag" eller vad som helst. Hjärnan reagerar inte på ordet inte och därför måste man omformulera meningarna så att de blir positivt inställda. Att FÖRSÖKA gå ned i vikt är ju dödsdömt att misslyckas. Att faktiskt bestämma att nu jävlar SKA jag gå ned i vikt är det enda som tar en dit ned. Är ni med mig? Eller blev det för mycket lulligt och plottrigt att man inte förstår min poäng?

Haha. Godnatt i alla fall! (jag måste verkligen sov-sov-sova! Så trött jag är!)


















(ledsen för den kassa thinspon idag, men jag är verkligen hängande trött. ihärdigt trött. påtagligt trött.) Puss! :)


every you contain some sort of mistake

Så äckligt trött. Men det är onsdag. Två dagar kvar. Sedan helg. Har ätit bra idag. Förutom att jag syndade med lite sötma. Aja. Relativt nöjd. Ska lägga mig snart alltså. Puss och godnatt fina läsare (förmodligen tittare)!






































if something changed, all will be alright

Just nu: Losing it with Jillian!




















any longer, I would've made it

Godmorgon! Tillbaka på vanliga siffror igen. Skönt. Hoppas gå ned ännu mer nu dock. Under 55. Och sedan under 54, under 53...



























today is the first one, tomorrow the second

Jag har ätit lite, lite gröt idag. Och två mackor med smör och gurka på. Druckit vatten och te. Men inte tränat. Har pluggat. Det känns okej nu. Har samma mål imorgon (minus mackorna).



















Det blir till att sova nu. Godnatt brudar!

when he's not around

Måndag. Nya regler denna vecka.

















Mer bilder är utlovade till ikväll! Snart ska jag dra till skolan. Sovmorgon idag. Älska sovmorgon på måndagar!

you are responsible for all this misery inside

Siffrorna har gått upp på vågen (för mycket) och jag vill lägga mig i fosterställning. Jag vet exakt varför. Jag har ätit alldeles för mycket. Jag har inte tränat ett skit idag. För några år sedan kvävde jag inte känslor med mat. Då skar jag mina handleder istället och lät det svida ordentligt. Gick och lade mig. Somnade. Det hjälpte liksom. För alla känslor. Nu kväver jag dem med mat. Jag vill ner nu och jag vill bort från det här. Jag vill ned till 45 kilo. Och jag vill inte skära mig i handleden igen. Allt gör så fruktansvärt ont nu. Från och med imorgon. Från och med nu. Ska jag inte äta någonting onyttigt. Och inte mycket utav någonting. På riktigt. Wake up call!
























do you want to see the world?

Jag vet inte vad jag ska skriva. Har ångest. Grät flera timmar igårkväll. Varför försvinner aldrig det förflutna? Varför springer det alltid ikapp och slår ned mig? Varför kan jag bara slippa de där känslorna jag så länge svalt ned i halsen?

Så jag har ätit idag, fast jag inte varit det minsta hungrig. Jag hatar det. Mitt gamla mönster ligger kvar i mig. Försvann liksom aldrig. Äter för att tugga på någonting, det smakar ingenting. Det bara är tidsfördriv så jag slipper tänka, antar jag. Eller slipper känna. Jag hatar att jag känner så himla mycket. Jag hatar allt det här.

Allt känns meningslöst idag. Men jag kan i alla fall ge er fina bilder!






















Kan lägga upp flera senare ikväll. Om det är någonting ni önskar? Blir svartvitt tema då.

Something about you that makes me fly

Ska inte äta mer nu. Blev en halv pizza och lite, lite, lite godis. Och en kopp te. Känns okej. Inte jättebra. Men inte värdelöst. Imorgon ska jag dessutom träna och knappt äta något. Bara lite tacos (och du kommer man ju undan lite med alla grönsaker...).

Ett tips bara förresten. Häromdagen brände jag tungan av en stekhett kopp choklad. (Antar att det fungerar lika bra med te och kaffe också!) Efter det blev jag inte så sugen på någonting för att det kändes som sandpapper på tungan. På kvällen igår när jag tog några popcorn smakade det ingenting och gjorde bara ont att tugga så då åt jag helt enkelt inga popcorn. Ett litet tips bara. Haha, sedan är det kanske inte så kul att bränna till tungan ordentligt... men om man vill ha lite mer organiserad kontroll kan man ju alltid utsätta sig för det!

Nu ska jag slå på en film och efter att jag sett den ska jag nog sova. Är lite trött. Tänkte gå upp lite tidigare imorgon. Typ nio (sikta på att det blir tio).










when I walk too far away

Såg precis det senaste avsnittet av Grey's Anatomy. Så bra. Längtar till nästa, men det brukar jag nog alltid göra. Har sprungit 3 km också och druckit en liter vatten hittills så att jag inte hungrar. Klockan sex eller halv sju ska jag köra intervaller i 2 km. Förbränna, förbränna, förbränna. Sedan gör jag plats dessutom. Måste äta pizza ikväll och även fast det är så gott komma jag känna dåligt samvete. Därför har jag bestämt att bara äta upp halva. Därför ska jag dricka minst en liter till innan dess. Och springa. Springa för livet.















An albino

Åt ingenting mer igår. Kändes skönt att ligga på 55,0 kilo imorse. Ska kolla vikten snart. Sedan sova.

Längtar så mycket utomlands nu, till värmen och solen och lätta kläderna och ledighet. Måste boka minst en resa i sommar alltså. Åh, så bra det kommer att bli.

Idag har jag sprungit 5 km. Känns bra. Rädd att jag ätit för mycket för att hunnit gått ned dock. Åt nachos chips. Drack lite, lite cola och valde yoghurt och hallon istället för popcorn (!).











Jag vill aldrig hamna någonstans här. Vill liksom aldrig
se mig så här. Jag ska bara gå ned, ned och ned nu.

Playing with fire

Torsdag och jag har hittills fått i mig:

En kopp jordgubbste
En kopp tropiskt te
En kopp jordgubbste
Tre bitar mjölkchoklad
Tre bitar mörk choklad
Cirka 2 liter vatten

Jag ska försöka att inte bli för hungrig. Måste bli av med hungerkänslorna. Då blir det vatten och svält. Det tar ungefär tre dagar tills jag blir mindre hungrig. Ska hålla i nu. Ställa mig på löpbandet nu också. Förbränna. Eventuellt äta hallon och yoghurt om jag blir hungrig/mycket sötsugen.










today's just another rainy april day

Idag ger jag er några ord. McDonalds. Flingor med socker. Choklad. Pannkakor med socker. Jag mår illa. Huvudet snurrar och jag vill gå och lägga mig för att jag är så trött. Det här funkade liksom inte idag. Vännerna var huvudorsaken. Jag känner mig misslyckad. Ska försöka tänka att imorgon är en ny dag, med andra förutsättning och nya möjligheter.

Jag hatar att gå upp tidigt. Jag hatar att vara tvungen att frysa när det är så kallt ute. Jag hatar att jag ser ut så här. Vill ha bort magen, låren och lite på vaderna. Vill vara smal. Vara som förut. Vara jag. Igen. (Motgångar gör oss starkare va?)













Favourite pic



My favourite pic at this very moment.
Det är liksom det milslånga håret,
de mörka ögonbrynen, de mörka läpparna,
den smala midjan, den raklånga näsan, de raka benen med mellanrum,
de hängande och långa armarna, de smala axlarna, ansiktsformen
och enkelheten i hela bilden. Jag vill liksom sitta och stirra på den hur länge som helst.

Och tänka om jag ändå hade det håret och nypa mig i magen tills
jag också har den där magen. Och de där benen. Åh. Så. Fint!


I got another confession

Fan vad jag hatar mig själv just nu. Hatar. Mår illa. Jag är som det feta monstret i filmerna. De groteska. Åh, jag vill inte fortsätta så här. Jag ska inte fortsätta så här, bestämmer jag nu. Har smällt i mig för många rostmackor nu. De är ju så goda. Nu slutar jag. Helt ärligt. Om jag är less på det här måste jag ju vilja ändring. Jag vill ändring. Då måste man jobba också. Stå emot. Ligga i och anstränga sig till det ytterligaste. Även om chokladbiten hjälper mig för sekunden, ska jag tänka på konsekvenserna och känslorna precis efteråt. Nu kör vi!

Vikt just nu: 55,6












it's not far at all

Noll motivation just nu. Att blogga alltså. Eller rent generellt. Till allt. Till att ligga i, till att gå upp, till att vara i skolan, till att träffa vänner, till att prioritera, till att träna, till att göra någon ansträngning för att le. Det känns jobbigt att le ibland. Helst vill jag krypa upp i soffan med en filt och flera kilo godsaker. Eller nybakat bröd. Så gott det luktar alltså. (Jag har ansträngt mig länge nu att inte falla för frestelsen. Frestelserna. Ska fortsätta.)












'cause without you it's hard enough

Förlåt för att jag inte uppdaterar vidare ofta. Förlåt. Jag har mest mått dåligt den här helgen. Över allt intag, men jag har inte gått upp. Eller inte till 56 i alla fall. 55,8 senaste gången jag läste. Jag har tränat varje dag också.

Längtar nu till att skolan drar igång den kommande veckan. Rutiner. Stora möjligheter att komma undan. Distraktioner. Det kommer bli så bra. Plus att jag ska ju träna varje dag också. Kör för tillfället så här:

Måndag: 4 km jogga (mellan 6-10km/h)
Tisdag: Intervaller 2 km (olika sträckor, olika hastigheter)
Onsdag: 3 km jogga
Torsdag: Intervaller 2,5 km
Fredag: 5 km jogga - bäst den här dagen när man vill äta så mycket gott inför stundande helg (man äter mindre när man tränat för man känner att träningen varit i onödan annars)
Lördag: 3 km jogga
Söndag: Intervaller 2,5 km

Har följt detta nu den här senaste veckan. Blir likadant schema nästa vecka. Känns att det är på bra väg nu, att jag är på bra väg. På väg nedåt. Puss!












can be found

Morgonvikt: 55,2.

Jag åt så mycket igårkväll. För mycket godsaker. Ångrar det. Men har tydligen inte gått upp än, men det kanske kommer. Ska vara duktig idag. Ska anstränga mig att inte gå efter den där lilla obetydliga chokladbiten. Jag vet ju att den inte är så obetydlig egentligen.








I'd lie for you and that's the truth

Bästa känslan i världen är den efter att man tränat. Efter att man sprungit så långt man hade planerat. Åh, så jävla härligt. Man har liksom lyckats. Nått sitt mål.

(Fast okej, orgasm är lite härligare än känslan efter ett träningspass, men ni fattar.)

Nu ska jag duscha!

[Think thin, think thin, think thin.]

she's been dreaming of it since she was a girl

Fredag. Fredag och godsakerna lockar. Fan. Jag hatar sockersuget. Men jag ska stå emot det bästa jag kan. Egentligen är saltsuget som drar i mig. Chips, popcorn, jordnötsringar, alla sorters nötter...  åh. Men jag ska springa hela 5 km om en timme eller så. Det blir bra. Motivationen ökar då. För övrigt känner jag mig så jävla ful idag. Alla har väl såna där ful-dagar när man gör allt, men man ser bara att man är ful? En sån dag har jag i alla fall! Men det ska jag strunta i.










you will never feel a thing

Jag väger 55,2! Det känns som en seger. Jag ställde mig på löpbandet fast jag inte ville. Ställde mig och körde så mycket och så hårt jag hade bestämt. Älskade känslan efteråt. Duschade. Vägde mig. 55,2. Fan alltså. Det kändes nästan som 52. En så stor seger. Men den siffran kommer, åh vad jag lovar att vara så duktig att den kommer.

Har inte varit här nere på ett bra tag - antar jag. Jag har liksom inte vägt mig på några år. Har liksom undvikit. Tills slutet av förra året. (2010 haha). Nu ville jag ned och då behövde jag siffran. Siffran jag ska ändra och jag har fått se resultat. Så jäkla nöjd. Nästan. (Vi ska inte ta i!)








för jag tänkte på jaget och såg alla tecken

Fortfarande under 56. Känns som en vinst när jag vet att jag har mens också. Då går man ju upp lite, lite grand i alla fall. Magen går liksom upp. Sväller upp.

Idag ska jag fan göra det jag känner för. Men inte äta. Inte överäta. Äta som jag brukar (brukat den här veckan) fast med lite färre digestivekex. Har precis druckit upp en kopp vaniljte. Är trött fortfarande. Huvudet är trött. Ska se lite tv-serier nu och sedan kanske jag ska... skriva? Det visar sig.

Kom för en stund sedan och tänka om en incident som hände för några år sedan. Jag mår nog fortfarande dåligt sedan det som hände. Minns mannen och när jag ser honom ryser jag. Jag vill bara förtränga honom, förtränga det som hände. Jag var fjorton år. Fjorton eller till och med tretton. Gick in på hans jobbplats hemsida och det visar sig att han jobbar kvar. Jag kommer aldrig äta på hans restaurang så länge han jobbar där.









jag har famlat i mörkret, men i dig såg jag ljuset

Sprang 3 km. Ville spy för att jag mådde så illa. Tog mig igenom det och efteråt sved magen och krampade. Jag antar att det finns tre möjliga anledningar till det;
1. Jag har mens och det är ändå dag två
2. Jag drack varm o'boy imose - vilket jag märkt min mage reagerar emot (tror jag, bara en teori)
3. Jag tränade utan knappt någonting i magen (har inte ens druckit tillräckligt idag)

Fast jag tror att det beror lite på alla tre faktiskt. Så nu har jag druckit en kopp te som inte blev särskilt varm och ätit några digestivekex medan jag tittade på ännu ett avsnitt av The Mentalist. Det känns i alla fall bättre.

Snart ska jag lägga mig framför tv:n och bara invänta morgondagen samtidigt som jag klunkar vatten. Har än bara druckit 50 cl, ska upp till 2 liter.









'cause I'm bigger than my body











'til kingdom come

Jag har ont i huvudet. Jag är färdig med allt innan skolan drar igång igen (någon gång nästa vecka) och det känns jäva bra alltså. Nu får jag nästan göra bara sådant jag vill. Som att skriva, se på film efter film, titta på tv-serier och träna. Just nu har jag inget umgås-abstiens med vänner så jag sitter hemma och trivs, utan att behöva gå ut i snön och kylan. Jag älskar att vara ensam faktiskt. Stormtrivs, tills man känner sig för ensam. Då ringer jag väl någon. Så är det.

Nu ska jag dricka lite vatten. Har ätit några digestivekex också. Så att huvudvärken försvinner liksom. Och energin höjs ett snäpp.


in my eyes, but hold me in your arms

Ligger fortfarande under 56. Det känns som framsteg. Idag ska jag plugga lite ytterligare och se på tv eller film. Blev inte att gå upp tio, jag var ju för trött alltså. Men elva är väl helt okej?

Har bara druckit en kopp varm o'boy än så länge. Ska inte bli lika mycket godsaker idag som igår. För som sagt, det är inte längre första dagen av mensen och nu märks den ju inte av. Härligt.









furious is hot

Nu har jag tränat och det känns himla bra. Åt sallad till middag och inte så mycket, så det känns bra. Vågen visade minskning nu på kvällen - och jag brukar alltid gå upp från morgon till kväll (för att jag äter och tränar). Nu verkar jag ha gått ned, fastän jag har mens! Har nog förbrännt lite sedan igår.

Nu blir det film för de sista timmarna och sedan sova. Imorgon upp klockan tio - jag ska verkligen försöka alltså!







Jag längtar till sommar och att ha bikini utan att känna mig/se tjock ut. Mums.

did you walk far enough

Idag kom mensen. Jag hatar första dagen av den, jag mår illa och har ont i magen hela dagen. Det känns ingenting andra, tredje eller någon av de andra dagarna. Men första, fan vad jag hatar den dagen. Jag har ätit fyra chokladbitar och några pepparkakor. Druckit varm o'boy för att lindra värken (värme till magen brukar funka för mig). Nu känns det bättre i alla fall. Lite åtminstone.

Har sett en film och ett avsnitt av The Mentalist. Senare ska jag se ytterligare en film och om en dryga timme ska jag ställa mig på löpbandet igen.





Förresten, vill åka utomlands. Snart som fan. Tål inte den här kylan. Tål inte den här frustationen. Tål inte att må så här. Jag vill bort. Flytta. Dra. Om bara för en dag.


Du har någon ny att somna bredvid nu

Tisdag. Mätdag. Blir till kvällen. Igår åt jag jävligt lite och drack 2 liter vatten (som rekommenderat). Drack te när sockersuget kom. Sprang 4 km och åh, vad snygg jag kommer vara om några veckor. Och tänk om några månader. Fan, vad jag ska göra det här året till någonting bra.

Nu ska jag plugga lite till början av skolan. Oskar Linnros står för rubriken. Ikväll ska jag köra intervaller 2 km.

Morgonvikt: 55,8 kg.








don't you think

Mer Victoria Secret's fashion show 2010. Det är som en drömvärld man bara vill flyga rätt in i.





















find a girl

Victoria Secret Fashion Show 2010. Gick idag på tv och fan, vad snygga de är. Allihop. Jag kan inte välja en favorit. Förresten, nii som såg - såg ni svenska Caroline Winberg?










tell you about it

Mich Jagger och Keith Richards och Ronnie Wood och Charlie Watts. Jag sitter och tittar på Shine A Light med Rolling Stones. Går på ettan ikväll. Så bra det är. Har sett filmen förut, eller från halva typ. Och jag vet så mycket mer om dem här filmen än vad det låter som. Just ja, ni kanske inte vet att jag har ett överdrivet stort intresse för film? Jag har lite för många filmer än vad man borde ha. Men åh, film är så bra!
(och jag kan typ nördfakta om alla filmer jag sett dessutom...)











sit and watch as tears go by

Förlåt att jag inte skrivit på hela helgen. Över nyår och hela skiten. Förlåt. Jag mår bara extra dåligt på nyår. Nyår får mig att minnas, att se mindre just på framtiden och att gråta. Jag blir så fruktansvärt rädd när det blir ett nytt år. För jag vet hur mycket skit som följt mig åren innan. Men nu när jag har förklarat det vill jag säga att jag nu ska göra allt det här året. Allt det jag inte gjorde 2010, allt det jag ville göra. Det är vad 2011 ska handla om.

Jag ska gå ned. 45 kilo ska jag väga. That's it, that's all. Den här helgen var sista helgen under 2010. Imorgon börjar vecka 1, alltså första veckan på år 2011. Det betyder råstart för mig. Ska träna, ska äta mycket mindre och dricka vatten som en vattenhäst (vi tänker att de dricker mycket vatten alltså).

För att summera helgen då, även fast jag helst skulle vilja förtränga den så, här kommer det: Jag har legat sömnlös nästintill varje natt, gråtit och varit arg vartannat och fått smaka på verkligheten lite för mycket helt enkelt. Ätit som en häst (om vi nu antar att en häst äter betydligt mycket) och inte tränat ett dugg. Inte druckit någonting vettigt. Mått illa ständigt och det har känts som att hela jag har rasat ihop. Som att hela jag är sönder inuti. Men nu är jag på fötter och imorgon börjar våra nya liv, eller hur?

Jag lovar att idag har jag ätit glass för sista gången. Sista gången på jävligt länge alltså.









RSS 2.0